FAQUdskriv

FAQ

1. Hvornår og hvor finder SMUK Silkeborg 2017 sted?

Svar: SMUK Silkeborg finder sted søndag den 3. september 2017 kl. 11.00.
Start og mål ved Silkeborg Efterskole, Gudenåvej, 8600 Silkeborg.

2. Hvordan tilmelder jeg mig SMUK Silkeborg 2017?
Svar: Der kan tilmeldes ved  Sportstiming via linket (Kommer i uge 27)
Her kommer man ind på Sportstimings tilmeldingsside, hvor man følger anvisningerne.

3. Hvornår er sidste frist for tilmelding?
Svar: Tilmelding lukker, når max. deltagerantal på 1300 er nået.
Ellers kan tilmelding ske online helt frem til fredag den 1. september kl. 12.00.
Man kan også eftertilmelde sig på dagen, men kommer da automatisk i sidste startgruppe.

Der er et eftertilmeldings gebyr.

4. Hvordan kan jeg være sikker på, at starte i samme gruppe som min veninde?
Svar: I tilmelder jer begge og så finder i sammen ved starten. Blot informer hjælperer ved starten at i ønsker at løbe sammen.

5. Er der km-markeringer?
Svar: Ja, der opsættes kilometerskilte, så der er mulighed for at følge med i, hvor langt der er tilbage…

6. Er der flere distancer?
Svar: ja. der er en 5 km ruten og en 10 km rute.

7. Kan jeg få opbevaret mine værdigenstande?
Svar: Mindre værdigenstande kan opbevares i overvåget telt. Genstandene skal være i plasticpose påført startnummer.

8. Jeg ankommer i bil. Hvor kan jeg parkere?
Svar: Løbsarrangørerne kan ikke anvise specielle parkeringspladser. Se www.silkeborg.dk og søg på parkering. Her fås et citykort over byen, inklusive parkeringsmuligheder. Start/mål område er i år flyttet til Silkeborg Efterskole.  Der kan parkeres i og omkring Silkeborg Efterskole.

OBS! Der må IKKE parkeres på Marienlundsvej!!!

 

9. Kan jeg være med i SMUK Silkeborg 2017 hvis jeg er en urutineret løber?
Svar: ALLE kan deltage i SMUK Silkeborg.
Det ikke er et krav at man SKAL løbe hele vejen, så rækker formen ikke til hele turen, er man velkommen til at gå.
HUSK altid at holde til højre, således hurtigere løbere kan komme forbi.

10. Hvordan opretter man et hold?
Svar: Det er desværre ikke muligt at tilmelde hold på de enkelte distancer.

11. Kan jeg have en barne/klapvogn med på ruten?
Svar: Ja, ruten kan sagtens gennemføres med barne/klapvogn.
Man er meget velkommen til at gå (evt. powerwalk) – dette er med start i den sidste startgruppe.

12. Kan jeg evt. få byttet min Adidas t-shirt til en anden størrelse?
Svar: Det kan ikke forventes, at man kan få byttet sin t-shirt, da den er bestilt specielt til hver enkelt deltager.

13. Startgruppe. Hvordan bliver de fordelt?
Svar: Startgrupper bliver fordelt af løbets tidtagning efter sidste tilmeldingsfrist. Gruppe beregnes ud fra den tid man har meldt sig til på. Man kommer så til at løbe med personer med ca samme løbs tempo.

14. Startgrupper på dagen?
Svar: Hvis den startgruppe du er tildelt ikke passer med din forventede løbstid kan du placere dig i den der passer dig. Dette kan lade sig gøre da alle tider er NETTO tider og registreres ved start og mål pasage.

15. Vinder af SMUK Silkeborg ?
Svar: Vinderen af løbet er den der løber over målstregen først.

16. Klassevindere af SMUK Silkeborg ?
Svar: Alle klassevindere udregnes som NETTO tider. Dvs den reelle løbs tid for hver individuel løber.

17. Bil parkering?
Svar: Der vil blive anvist parkering af biler af personale på dagen. Der tillades ikke biler inde på løbsområdet og på vejen til og fra området (Vejlsøvej).

18. Cykel parkering?
Svar: Der er oprettet et cykel parkerings område bag ved løbs området. Vi anbefaler at bruge dette da cykler på rutens start og mål område vil blive fjernet.

19. Startnummer afhentning?
Svar: Startnumre kan også afhentes dagen før mellem 13.00 – 15.00 i startområdet.
For at være forberedt på dagen kan kan efter sidste tilmeldings frist gå ind på siden og se hvilket startnummer man er blever tildelt.
Med dette nummer og fornavn er det nemt at få uddelt sit startnummer.

54,113 Unikke besøg